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Roles and Responsibilities (R&R) of Corporate Sales Team(법인영업팀 R&R : Roles And Responsibilities )

 




Roles and Responsibilities (R&R) of Corporate Sales Team


[Main role of corporate sales team]

1. Find and sell enterprise customers
2. Identify the needs of enterprise customers and provide customized services
3. Contracts and management with corporate customers

[Specific tasks]
1. Explain and promote delivery services to corporate customers
2. Analyzing the volume and needs of enterprise customers
3. Develop customized products and services based on corporate customer requirements
4. Contracts and management with corporate customers - Confirmation of the performance of the contract - Consultation on changes to the terms of the contract - Handling complaints from corporate customers
5. Investigate and improve corporate customer satisfaction

[Successful sales activities]
1. Ability to accurately identify and understand the needs of corporate customers 2. Ability to communicate smoothly with corporate customers
3. superior sales capability
4. Creative ideas and problem-solving skills

[Finding and selling corporate customers]  
In order to find corporate customers, you can use a corporate information database or participate in corporate events and exhibitions to meet them in person. When you meet corporate customers, you explain and promote services, and strive to understand the needs of corporate customers.

[Research and improvement of corporate customer satisfaction]  
In order to increase the satisfaction of corporate customers, it is necessary to conduct and improve the satisfaction survey of corporate customers. Through the satisfaction survey, we should identify the complaints of corporate customers and make efforts to improve them.


법인영업팀 R&R(Roles And Responsibilities )

​[ 법인영업팀의 주요 역할 ]

1. 기업고객 발굴 및 영업
2. 기업고객의 니즈 파악 및 맞춤형 서비스 제공
3. 기업고객과의 계약 및 관리​

[ 구체적인 업무 ]
1. 기업고객을 대상으로 택배 서비스 설명 및 홍보
2. 기업고객의 물량 및 니즈 분석
3. 기업고객의 요구사항에 따른 맞춤형 상품 및 서비스 개발
4. 기업고객과의 계약 체결 및 관리   - 계약 내용의 이행 여부 확인   - 계약 조건의 변경 협의   - 기업고객의 불만 사항 처리
5. 기업고객의 만족도 조사 및 개선

[ 성공적인 영업활동 역량 ]
1. 기업고객의 니즈를 정확하게 파악하고 이해하는 능력2. 기업고객과의 원활한 커뮤니케이션 능력
3. 탁월한 영업 능력
4. 창의적인 아이디어와 문제 해결 능력​

[ 기업고객 발굴 및 영업 ]   
기업고객을 발굴하기 위해서는 기업정보 데이터베이스를 활용하거나, 기업 행사나 전시회 등에 참여하여 기업고객을 직접 만나는 방법을 사용합니다.   기업고객을 만나면 서비스에 대한 설명과 홍보를 하고, 기업고객의 니즈를 파악하기 위해 노력합니다.

[ 기업고객의 만족도 조사 및 개선 ]   
기업고객의 만족도를 높이기 위해서는 기업고객의 만족도 조사를 실시하고 개선해야 합니다.   만족도 조사를 통해 기업고객의 불만 사항을 파악하고, 이를 개선하기 위한 노력을 해야 합니다.​




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